Nieuws

ANVR: “Let op de gegevens van jouw klant”

Je leest het wel eens: klant doet een elektronische betaling die vervolgens in verkeerde handen valt. Dat wil natuurlijk niemand. “Onzorgvuldig gebruik van klantengegevens schaadt niet alleen de reisonderneming, maar ook de hele sector”, zegt Walter Schut (Adjunct Directeur ANVR) tegenover TravelPro. Om ervoor te zorgen dat leden van de ANVR hiervoor worden behoed, komt de brancheorganisatie met een zesstappenplan voor een betere omgang met klantgegevens.

Een ander voorbeeld is dat, zodra er verkeerd wordt omgegaan met de beveiliging van klantgegevens, deze gegevens op straat komen te liggen. Dat is natuurlijk niet te bedoeling, want buiten het feit dat het de ondernemer en de branche raakt, kunnen klanten deze fout nog jaren later op internet tegenkomen. “Geen enkele ondernemer wil dit”, zegt Schut.

Lees meer in TravelPro 32, die morgen verschijnt.

© 2015, TravelPro. All rights reserved.

Het is niet toegestaan berichten of delen daarvan over te nemen zonder toestemming van de desbetreffende auteur. Bij het overnemen van citaten is bronvermelding verplicht. Je kunt wel berichten delen via de social media buttons.

Reageer met Facebook:

Reacties:

1 Comment

  1. 4 augustus 2015 at 19:41

    Menig ANVR reisorganisatie voldoet duidelijk niet aan Wet Bescherming Persoonsgegevens. Prospect / klant / consument heeft hier wel recht op. Wegwerken discrepanties urgent. NEED FOR SPEED!

Vorige bericht

"Geboren uit frustratie"

Volgende bericht

TravelPro #32 - 5 augustus

Auteur

Sharon Evers

Sharon Evers

"De reisbranche is een interessante branche die nooit stilstaat. En dat is precies waar ik van houd. Ik houd van beweging en ben er graag als de kippen bij als er ontwikkelingen voordoen die ik in elke journalistieke vorm met jullie ga delen."