Arke lanceert vanaf komend zomerseizoen een variant op de populaire All Inclusive formule: SMART Inclusive.
SMART Inclusive speelt in op de wens van de Nederlandse vakantieganger die graag een All Inclusive vakantie boekt, maar daarbij alleen wil betalen voor wat hij gebruikt. Bij SMART Inclusive is de basis zoals ontbijt, lunch, diner, frisdrank en water bij de prijs inbegrepen. Daarnaast heeft de klant de mogelijkheid om zijn verblijf zelf aan te vullen met bijzondere producten. SMART Inclusive wordt deze zomer aangeboden in het nieuwe TIME TO SMILE hotel en appartementen Luvi in Bodrum, Turkije.
SMART Inclusive
SMART Inclusive vloeit – net als TIME TO SMILE – voort uit onderzoek van Arke naar de vakantiebehoeften van Nederlanders. Na de lancering van het TIME TO SMILE concept ging Arke een stap verder en ontwikkelde ook dit nieuwe verzorgingstype, helemaal ingericht naar de wensen van de Nederlandse klant. Bij SMART Inclusive is de basis zoals ontbijt, lunch, diner, frisdrank en water bij de prijs inbegrepen. Het gevarieerde eten is van hoge kwaliteit en wordt vers bereid, grotendeels door live cooking. Klanten ontvangen de SMART armband, dit is het betaalmiddel gedurende de vakantie. Daar staat al een bedrag op om vrij te besteden aan bijzondere producten: een speciale koffie in de ochtend, een verse smoothie in de middag of een glas wijn in de avond. Het grote verschil met All Inclusive is dat de klant alleen betaalt voor wat hij eet en drinkt. Arke geeft elke gast een SMART tegoed van vijf euro per dag, de rest vult hij naar behoefte aan door het tegoed te verhogen. Zo weten klanten vooraf de basisprijs van hun vakantie en hebben ze zelf de keuze om hun verblijf aan te vullen.
TIME TO SMILE
TIME TO SMILE is het nieuwe concept van Arke met accommodaties op mooie en populaire vakantiebestemmingen met het comfort van thuis of beter: grote bedden, een ruim balkon, inloopdouches, een moderne keuken, een snelle Wi-Fi verbinding en lekkere koffie. Het concept wordt exclusief op de Nederlandse markt aangeboden. Komende zomer openen zes nieuwe TIME TO SMILE hotels en appartementen, waaronder Luvi, hun deuren.
2 reacties
Eigenlijk het zelfde als op een cruise dus. En dan krijg je over een poosje dat de klant het drankenpakket vooraf er bij kan boeken in het reisbureau, zit je toch weer op all inclusive.
Ik heb nog nooit echt gevoeld dat mijn klanten op zo’n concept zitten te wachten. Maar goed, daar zullen een paar van die snelle marketingfiguren vast wel flink op hebben zitten researchen van achter hun bureau. De toekomst zal leren wie hier nu het meeste weet van de vakantieklant…
Klinkt als smartline van Thomas Cook. Beter slim gejat, dan slecht bedacht…