Het toeristisch pr-bureau Baltus Communications is door de Hong Kong Tourism Board aangesteld om vanaf 1 augustus de stad als toeristische en zakelijke bestemming op de Nederlandse markt te promoten. De Aziatische metropool wil haar positie in stand houden als de stopoverbestemming naar het Verre Oosten en verder en het start- of eindpunt laten zijn voor rondreizen in China of in combinatie met andere landen. ‘‘Om deze doelstelling te blijven realiseren hebben we de expertise nodig van een betrokken pr-bureau’’, stelt directrice UK & Noord-Europa Dawn Page van de Hong Kong Tourism Board vestiging in Londen. ‘‘De concurrentie zit niet stil dus investeren wij weer in professionele ondersteuning op de Nederlandse markt.’’ Het pr-buro werkte ook reeds van mei 2000 tot en met mei 2005 voor het verkeersbureau. ‘‘Ontzettend leuk om wederom voor deze inspirerende stad te mogen werken. Een paar dagen Hongkong is zonder meer het toefje slagroom op de taart voor iedereen die naar het Verre Oosten, Indonesië, Australië of Nieuw Zeeland op vakantie gaat’’, aldus Marcel Baltus van Baltus Communications.