Berlijn is voor een week in Amsterdam neergestreken. In een pop-up store zijn gedurende een week op iedere locatie Berlijnse vibes, delicatessen en design- en lifestyleproducten te vinden. ‘Pop into Berlin’ is tot en met 22 november aan de Utrechtsestraat 105 te vinden.
‘Pop into Berlin’ was voor Amsterdam te vinden in Stockholm, Londen en Wenen. Ruim 200 verschillende producten van Berlijnse designers reisden af naar de steden om de plaatselijke bevolking te inspireren met het beste van Berlijnse bodem. Met succes, want de stores werden druk bezocht door locals die een stukje Berlijns design of delicatessen in bezit wilden krijgen. Christian Clerx, mede-bedenker van het concept: “We wilden de bestemming echt anders op de kaart zetten. Hoe kun je dat beter doen dan met unieke producten uit Berlijn?” Zijn compagnon, Bart Giepmans, vult aan: “We zijn op zoek gegaan naar verrassende, creatieve kant van de Duitse hoofdstad. Uiteindelijk zijn er unieke producten van meer dan 20 Berlijnse designers en start-ups te zien. Mensen zijn echt even in Berlijn als ze de winkel binnenlopen.”
Van naturkosmetik tot Berliner Winter
In de pop-up-store vind je naast bier, wodka, koffie en chocolade ook fietsen, design, sieraden, sokken en biologische make-up. Ook souvenirjagers komen aan hun trekken. De inmiddels wereldberoemde, van oorsprong Oost-Duitse Ampelmann is vertegenwoordigd met meer dan twintig producten. Daarnaast zijn er technische hoogstandjes als een 3d-printer en de gloednieuwe balvormige 108-megapixel panoramacamera van Panono.
Berlin goes Amsterdam
Momenteel is de store ‘Pop into Berlin’ geopend in de Utrechtsestraat in Amsterdam. Tot en met 22 november kunnen nieuwsgierige mensen daar nog naar binnenlopen om kennis te maken met een unieke en creatieve kant van de Duitse hoofdstad. Na Amsterdam volgt de tour nog zijn weg naar Parijs (7 tot 12 december). De tour is georganiseerd door visitBerlin in samenwerking met Berlin Partner. Het toerismebureau laat door het in de armen nemen van het concept van het Amsterdam-Berlijnse bureau zien dat zij openstaan voor de nieuwe benadering van city marketing.