Vandaag viert IJsland haar Onafhankelijkheidsdag en dat was reden voor luchtvaartmaatschappij Icelandair om reisagenten uit te nodigen om hun samenwerking te vieren met een lunch in de toepasselijke locatie IJssalon IJsland. Daar werd de kennis van de reisagenten over Icelandair getest met een quiz waarbij leuke prijzen te verdienen vielen.
“Het gaat goed met Icelandairâ€, aldus Manon ten Have, sales- & marketingmanager van Icelandair. “Het is het eerste winterseizoen dat we concurrentie hebben met vluchten vanaf Schiphol naar IJsland maar daar merken we niets van. De cijfers laten een plus van 19% zien in de boekingen in de periode juli – december 2015 ten opzichte van vorig jaar. De boekingen via touroperators hebben een stijging van 10%. Ook mogen we twee nieuwe bestemmingen in Noord-Amerika bijschrijven. Dit jaar vliegen we voor het eerst op Portland, in 2016 komt daar Chicago bij.â€
De laatste jaren neemt het toerisme naar IJsland steeds verder toe. “Het land is op de kaart gezet door de bankencrisis en de uitbarsting van de vulkaan Eyjafjallajökul in 2010. Ook het feit dat populaire series zoals Game of Thrones hier deels zijn opgenomen draagt er aan bij dat steeds meer mensen IJsland leren kennenâ€, denkt Eline Ruigok, PR – en Marketing Representative Icelandair. “Het is een hippere bestemming, mensen hebben Italië of Spanje nu wel gezien.â€