Booking.com heeft vandaag met ‘Booking Now’ een unieke app gelanceerd met daarin een nergens anders voorkomend aanbod van meer dan 580.000 accommodaties wereldwijd. Met de app speelt ’s wereldse grootste accommodatiesite in op de trend dat boekingen binnen 48 uur voor aankomst steeds vaker via de smartphone of tablet worden gemaakt. De app is gelanceerd als extra Booking.com app naast de al bestaande app. Uit de data van Booking.com blijkt dat inmiddels bijna de helft van het aantal boekingen binnen 48 uur voor aankomst via een mobiel apparaat worden gemaakt.
“Met de lancering van Booking Now verhogen wij onze investering in mobiel om het groeiend aantal klanten dat binnen twee dagen of minder van hun verblijf boekt tegemoet te komen”, aldus Darren Huston, Chief Executive Officer van Booking.com. “Met de nieuwe app willen wij de gebruiker een unieke experience bieden tijdens het boeken van een accommodatie door in te spelen op specifieke wensen, waarbij wij gebruik maken van onze uitgebreide database.”
Booking Now personaliseert real-time zoekresultaten op basis van het unieke reizigersprofiel, dat iedere nieuwe gebruiker aanmaakt om specifieke accommodatie voorkeuren (gewenste prijsklasse en opties als parkeren, ontbijt en Wi-Fi) aan te geven. Gebruikers krijgen op basis van hun profiel en de aangegeven locatie de meest relevante beschikbare accommodatie. Gebruikers kunnen snel en eenvoudig bladeren door de aanbevolen opties en uiteindelijk boeken in twee stappen.
Om de ervaring van de app-gebruiker nog meer te optimaliseren biedt Booking Now ook resultaten op basis van de locatie waar de consument zich op dat moment bevindt. De GPS-technologie biedt vervolgens een exacte routebeschrijving naar de accommodatie, volgens Booking.com een primeur als het gaat om hotelboekings-apps.
De Amerikaanse versie van Booking Now is inmiddels beschikbaar in Apple’s App Store en zal de komende weken wereldwijd worden uitgerold.