Als deel van haar £5 miljard (€6,2 miljoen) investering om reizen comfortabeler en makkelijker te maken voor haar passagiers, test British Airways een nieuwe service waarmee reizigers ervoor kunnen kiezen automatisch in te checken. De auto-check-in luidt de toekomst in van airline check-in.
Frank van der Post, British Airways’ Managing Director of Brands and Customer Experience: “Passagiers hebben zoveel om over na te denken voor ze op reis vertrekken, zij het een laatste document afmaken op kantoor, of de koffers van de kinderen inpakken. Met onze auto-check-in bieden we hun de kans om automatisch ingecheckt te worden en de boardingpassen elektronisch toegestuurd te krijgen, zodat ze slechts 1 ding aan hun hoofd hebben. Reizigers kunnen gewoon hun bagage afgeven en langs de security wandelen.”
Auto-check-in wordt in oktober in Frankrijk getest. 24uur voor de vlucht worden passagiers die voor deze optie gekozen hebben, automatisch ingecheckt, krijgen ze een stoel toegewezen en wordt hun boardingpas elektronisch toegestuurd. Na de testperiode in Frankrijk zal de auto-check-in volgende lente verder uitgetest worden bij een grotere doelgroep. Het is de bedoeling dat het programma uitgerold wordt voor alle British Airways passagiers tegen het einde van 2013.