Brussels Airlines kondigde tijdens een persconferentie haar grote Europese netwerkuitbreiding, en de nieuwe commerciële strategie van de airline aan. Deze lente en zomer staan er negen nieuwe routes op het programma van Brussels Airlines. Dat is de grootste netwerkuitbreiding in de geschiedenis van de maatschappij. Met Ajaccio, Athene, Bari, Bastia, Cagliari, Figari, Malta, Montpellier en Sevilla worden populaire zomerbestemmingen aan het netwerk toegevoegd. De nieuwe lijnvluchten naar Krakau en Warschau illustreren een sterke investering in de Poolse markt. Daarnaast worden de vluchtfrequenties naar talrijke bestaande bestemmingen (Firenze, Palermo, Marseille, Catania en Madrid)verhoogd, wat resulteert in een totaal van 400.000 extra aangeboden stoelen in 2014. In de loop van de volgende maanden wordt de bestaande Airbus vloot daarom uitgebreid met twee bijkomende Airbus A319 toestellen.

Naast een netwerkuitbreiding heeft Brussels Airlines nog meer projecten op het programma staan. Later dit jaar wordt een vernieuwde brusselsairlines.com gelanceerd die passagiers nog meer mogelijkheden en selfservice opties zal bieden. De maatschappij zal ook nieuwe productformules introduceren, om beter te beantwoorden aan de specifieke wensen van de verschillende types passagiers. Tenslotte opent de maatschappij eind 2014 haar vernieuwde luchthavenlounges op Brussels Airport.