Het Ministerie van Buitenlandse Zaken is druk bezig een app te ontwikkelen waar naast reisadviezen ook een contactknop in wordt opgenomen. Middels deze knop kunnen Nederlandse reizigers overal ter wereld contact opnemen met het contact center van het Ministerie van Buitenlandse zaken. Het contact center zal 24 uur per dag bemand zijn en reizigers zullen direct geholpen worden wanneer zij vragen hebben. Het contact center is naast de app ook bereikbaar via e-mail, Twitter, Facebook of telefonisch. Vorig jaar is er een pilot geweest met de app in Noord- en Zuid-Amerika en wordt nu in de hele wereld uitgerold. De app zal gelanceerd worden tijdens de Vakantiebeurs. Dit liet Willem van Ee, directeur Consulaire Zaken en Visumbeleid, gisteren weten tijdens de perspresentatie over reisadviezen.

Tijdens de presentatie werden ook de veranderingen in het reisadvies getoond waardoor het toegankelijker moet worden. Zo wordt er nu onder meer gewerkt met kleurcodes. Daarnaast zat er een panel bestaande uit Frank Oostdam (ANVR), Annemieke Keppel (Verbond van Verzekeraars) en Erik Jan Reuver (SGR/Calamiteitenfonds) klaar om vragen te beantwoorden onder leiding van moderator Floortje Dessing.

Lees het hele artikel in TravelPro 24, deze editie verschijnt woensdag 10 juni.