
Een kleine groep reisprofessionals brengt de komende dagen een bezoek aan Cyprus. Het Cyprus Verkeersbureau nodigt hen daartoe uit om met eigen ogen te zien hoe de situatie er momenteel voor staat op het eiland, dat hard getroffen is door de financiële crisis. Het verkeersbureau constateert dat het aantal boekingen voor de komende zomer flink achter blijft. Dit zou te verklaren zijn door de terughoudendheid van de consument die niet goed lijkt te weten waar hij aan toe is, mocht hij nu een reis naar Cyprus boeken.
Wanneer je bedenkt dat de toeristische sector een belangrijke rol kan spelen bij het herstel van de economische positie van het land, lijkt de tijd inderdaad rijp voor een charmeoffensief.
Directeur van het Cyprus Verkeersbureau, Cleanthis Evripidou, neemt onder meer Raymond Hoevenaar (Directeur Isropa) , Frank Oostdam (Directeur ANVR), Giovanni Barbuio (Purchase Manager OAD )en Koen Klomberg (Joint Promotion Manager van Thomas Cook) mee tijdens een korte trip naar het eiland. Natuurlijk is ook TravelPro, net als een drietal andere media hier bij aanwezig.
Tijdens de reis brengen de vertegenwoordigers onder meer een bezoek aan hoofdstad Lefkosia (Nicosia) en het middeleeuwse Lemesos. De groep krijgt tijdens hun bezoek de kans om te praten met Nederlanders die zich op Cyprus hebben gevestigd om te wonen en/of te werken. Daarnaast kunnen zij hun ervaringen uitwisselen met verschillende toeristen die momenteel op het eiland verblijven.
Uit het contact met toeristen die daar momenteel verblijven zal blijken dat er eigenlijk geen reden is voor terughoudendheid. Toeristen kunnen gewoon pinnen en er is geen grimmige of onrustige situatie ontstaan. Dat merkten ook de reisagenten die afgelopen week richting Cyprus vertrokken op studiereis.
Lees meer over hun bevindingen en blijf op de hoogte van de ontwikkelingen op Cyprus via TravelPro.