Cheqqer, de vakantiebeoordelingen website van TUI Travel PLC stopt per direct. Cheqqer richtte zich op de Europese markt en publiceerde vakantiebeoordelingen van gebruikers en experts in zes verschillende talen. Naast de Nederlandstalige website, (www.cheqqer.nl) is er ook een einde gekomen aan de Spaanse (www.cheqqer.es) website. Naast beoordelingen over plaatsen en hotels was het voor consumenten mogelijk om ook ervaringen uit te wisselen over activiteiten en bezienswaardigheden.

TUI dacht bij de start met Cheqqer een gat in de markt te vullen. TUI geeft aan dat de vakantiebeoordelingen van Cheqqer zijn verplaatst naar de boekingssites van het reisconcern. Sinds dinsdag 28 juni zijn de beoordelingen alleen nog inzichtelijk via arke.nl en kras.nl. Via arke.nl kunnen beoordelingen niet alleen gelezen maar ook toegevoegd worden.

Sandra Leonhard, Managing Director van Cheqqer: ‘’Het toevoegen van de Cheqqer-beoordelingen aan de boekingssites van TUI Travel PLC, is voor deze sites zeker van toegevoegde waarde en kan de bezoekers helpen bij het plannen en boeken van hun vakantie. Tot nu toe zijn onze ervaringen erg positief.’’

De destination based iPhone app Triplog die Cheqqer afgelopen april lanceerde, blijft beschikbaar op de Nederlandse markt via de iPhone Appstore of op https://triplog.cheqqer.com. Dit geldt ook voor de recent toegevoegde Android versie.

In onderstaande video van Emerce vertelt Gino Goossens meer over de site waarmee in 2009 nog een vliegende start werd gemaakt.

Gino Goossens over Cheqqer.nl from Redactie Emerce on Vimeo.