“We zijn er klaar voor om de harten van alle liefhebbers van kamperen en roadtrippen te veroveren. Onze missie is om 2% van alle campers en caravans in Europa via Camptoo te laten delen in 2020. Een waanzinnig ambitieus doel en met de huidige groei liggen we op schema”, aldus Martijn Peters, die met Camptoo en twee andere winnaars in Nederland van de 1776 Challenge Cup meedingt om de Europese titel van ’s werelds ‘most promising and world changing startups’.
Camptoo is een online platform waar consumenten een camper of caravan kunnen huren van medekampeerders zonder tussenkomst van camperverhuurbedrijven. Om de betrouwbaarheid en kwaliteit te waarborgen, checkt Camptoo de identiteit van huurders aan de hand van het rijbewijs en BKR registraties. Verhuurders worden pas uitbetaald zodra de camper of caravan is opgehaald, zodat men altijd gegarandeerd is van een voertuig. Ook hanteert Camptoo een strenge selectieprocedure voor aanbieders van campers en caravans en wordt ieder voertuig gecontroleerd en schoon uitgegeven. Met Camptoo zijn zowel huurders als verhuurders goed verzekerd.
Van de in totaal 135 (halve) finalisten halen 45 startups de wereldfinale in Washington D.C. in juni. De uiteindelijke winnaar kan rekenen op een bedrag van meer dan 1 miljoen dollar in prijzen en een platform van investeerders, consumenten, media en andere key contacten die de startup helpen te slagen op internationale schaal. Camptoo is gekroond tot een van de drie Nederlandse winnaars omdat Camptoo een veelbelovend en schaalbaar kampeeralternatief biedt.