Jean Paul Drabbe (General Manager Etihad Airways Nederland) laat desgevraagd aan TravelPro weten dat Etihad Airways in ieder geval binnen een jaar het aantal vluchten vanaf Schiphol niet gaat uitbreiden. “We vliegen nu sinds drie jaar op Schiphol en we zijn zeer tevreden met de behaalde resultaten en de codeshare samenwerking met KLM.” Etihad Airways vliegt een keer per dag zelf vanaf Schiphol en een keer middels de KLM-codeshare.

De luchtvaartmaatschappij staat in 2016 vooralsnog op een plus van 8%. “Ondanks het feit dat we iets meer down to earth zijn in vergelijking met andere airlines uit de Verenigde Arabische Emiraten genieten we meer en meer naamsbekendheid bij de Nederlandse reiziger. Om die reizigers te bereiken zijn reisagenten nog steeds onze belangrijkste partner en we hebben dan ook geen plannen om 16 euro extra te vragen voor boekingen via een GDS-systeeem”, aldus Drabbe.

De airline lanceert haar loyaliteitsprogramma, Super Seller, ook voor de Nederlandse reisagent, waarbij ‘The Unforgettables-campagne ook voor de Nederlandse trade gaat gelden. SuperSeller agenten kunnen reizen winnen naar de UEFA Champions League-finale, Wimblodeon Cannes Film Festival, een bezoek aan de London Fashion Week of het New Year’s Eve op Time Square in New York City. Etihad Airways krijgt er dit jaar acht 787 Dreamliners bij.

Foto: Monique de Voogd en Jean Paul Drabbe.