“Nederlanders willen hun vakantie zo gedetailleerd mogelijk samen kunnen stellen”, zegt Isabelle Pinson, managing director voor de activiteiten van Expedia in Nederland, België en Frankrijk. “Fransen daarentegen zien graag veel afbeeldingen van een bestemming.” Door zich aan te passen aan de lokale markt probeert het Amerikaanse Expedia een graantje mee te pikken in ons land. Volgens Pinson heeft Expedia binnen Europa de meeste groeipotentie in Nederland en in Scandinavië.
Wat Expedia anders doet dan bijvoorbeeld Zoover.nl is zich volledig richten op het aanbieden van ‘packages’, waarin de gebruiker combinaties van reizen zoals vluchten en de boeking van een hotel zelf kunnen samenstellen.
Of er nog meer specifieke diensten voor Nederland worden gelanceerd, kan Pinson niet zeggen. “Wel overwegen we om meer trips met de auto te kunnen aanbieden, aangezien Nederlanders graag met de auto op vakantie gaan.” Maar bovenal wil Expedia als merk herkenbaar blijven, dus grote aanpassingen aan de Nederlandse site zitten er voorlopig nog niet in. Wel zal het Amerikaanse bedrijf de komende tijd extra gaan inzetten op mobiele activiteiten. Dé trend in online reizen op dit moment is namelijk het boeken via een mobiel apparaat. De omzet van Expedia uit mobiele activiteiten is nu nog nihil, maar in 2014 wil het bedrijf dat aandeel vergroten tot 20 procent.
Eén reactie
Zelf ook regelmatig gebruik gemaakt van Expedia en moet zeggen dat de website en achterliggende dienstverlening uitstekend in elkaar zit.