Harel Travel BV, handelend onder de namen Harel Israel en By Harel, heeft financieel onvermogen bij SGR aangemeld. Harel Israel/By Harel was deelnemer aan SGR tot en met 7 mei 2015. Op haar website meldt Harel Travel BV dat het financieel onvermogen mede komt door de langdurige lastercampagne die tegen het bedrijf is gevoerd. De redactie van TravelPro heeft (nog) niemand kunnen bereiken van Harel Travel voor een toelichting op de lastercampagne waar sprake van zou zijn.
Consumenten die voor of op 7 mei 2015 bij Harel Israel/By Harel een reis onder de SGR-garantieregeling hebben geboekt, welke reis niet al eerder is geannuleerd en terugbetaald, en die wegens het financieel onvermogen niet meer op reis gaan ontvangen binnenkort van SGR een bericht met instructies hoe zij reeds vooruitbetaalde reissommen van SGR terugbetaald kunnen krijgen. Zij kunnen ook vooruitlopend op dit bericht via de pagina Schade claimen via sgr.nl hun schadeclaim indienen.
Consumenten die na 7 mei 2015 bij Harel Israel/By Harel een reis hebben geboekt kunnen geen beroep doen op SGR. SGR kan voor deze klanten geen uitkering doen omdat op deze boekingen geen SGR-garantie van toepassing is. In alle gevallen geldt dat SGR consumenten dringend adviseert geen betalingen meer aan Harel Israel/By Harel te doen voor nog niet aangevangen reizen, ook niet op uitdrukkelijk verzoek van een eventueel aangestelde curator. Voor boekingen gedaan voor of op 7 mei 2015 geldt dat betalingen op deze boekingen gedaan na 6 april 2016 niet door SGR worden gegarandeerd.