Veel commotie in Noord Holland. Vanuit het niets dook er plotseling een flitspaal op langs diverse wegen. Toevallig was er steeds een Toerkoop Zonvaart filiaal in de buurt. Automobilisten waarschuwen elkaar en trappen op hun rem uit angst voor een bekeuring. Voetgangers kijken met verbazing naar de flitspaal en reageren verschillend. Een oude echtpaar zegt: ‘Prima maatregel, we vinden dat auto’s vaak te hard rijden in de bebouwde kom’. Een jonge vrouw is het hier helemaal niet mee eens en zegt: ‘Het moet toch niet erger worden met de betutteling in Nederland’. Een winkeleigenaar tegenover de flitspaal reageert: ‘Zo’n flitspaal kost een flink vermogen. Hadden ze dat geld maar gestoken in extra parkeerplaatsen!’ Hoewel de flitspaal er bedrieglijk echt uit ziet en echt flitst(!) blijkt het ding nep. Toerkoop Zonvaart heeft de flitspaal laten bouwen van hout en een pvc-buis. ‘We hebben momenteel weinig marketingbudget en wilden toch volle aandacht voor de hoge flitskortingen op zomervakanties. Ik kan je verzekeren dat is uitstekend gelukt!’ zegt een glimlachende Michel Kuijs, directeur van Zonvaart. ‘Veel lokale en regionale kranten hebben er over geschreven. Precies onze bedoeling.’ De politie heeft inmiddels gesommeerd dat de paal weg moet. ‘Ideaal die extra aandacht van de politie, hoe meer stampei hoe beter’, zegt Kuijs. ‘Voor ons ook geen enkel probleem, we verhuizen het ding gewoon weer naar een ander filiaal en daar begint het spel weer opnieuw.’
Zoveel mogelijk opvallen
Hoewel men bij Zonvaart bedenkingen heeft over het geven van korting in het boekingshoogseizoen, is toch gekozen om de flitskorting actief te promoten. Michel Kuijs die samen met zijn broer Pieter 19 reisbureaus runt in Noord Holland, zegt hierover; ‘Het is en blijft de bedoeling dat klanten bij ons boeken en niet bij de concurrent, daarom proberen we zoveel mogelijk op te vallen in de regio.’ Op de vraag hoe het loopt met de boekingen kan Kuijs kort zijn: ‘Uitstekend, we lopen dik voor op vorig jaar’.
Heeft jouw reisbureau ook een ludieke actie georganiseerd om bijvoorbeeld de nieuwe zomergidsen of iets speciaals uit de reiswereld onder de aandacht te brengen? Laat het de redactie van TravelPro weten! Mail naar reisburo@t-en-s-productions.nl
4 reacties
Schitterend idee en dito uitvoering. Onze complimenten. Een fraai staaltje guerrilla marketing !
Hoe je met weinig geld veel aandacht kunt krijgen; complimenten!
Lol! Geweldig idee….
Geniaal!!