Het verkeersbureau van Fuerteventura wil de bezoekersaantallen vanuit Nederland in de winter met 30% verhogen in vergelijking met vorig jaar. In 2014 bezochten 60.000 Nederlanders Fuerteventura, de Nederlandse doelmarkt staat op het moment op de zesde plek.

De groei wordt mede mogelijk gemaakt door de nieuwe derde wekelijkse vlucht van Transavia vanaf Amsterdam en op het moment is het verkeersbureau in gesprek met easyJet voor een directe vlucht vanuit Amsterdam volgend jaar winter. Alle grote touroperators in Nederland, waaronder TUI (dat vliegt vanaf Eindhoven), Thomas Cook, Corendon en Sundio bieden Fuerteventura aan.

Gistermiddag werden verschillende touroperators, reisagenten en reispers verwelkomd door het Patronato de Turismo in samenwerking met Check-in PR in het Krasnapolsky hotel Amsterdam. Gedurende de avond werden er presentaties gegeven over het land en de huidige ontwikkelingen. De genodigden konden hierna kennis maken met vier verschillende hotelketens via workshops. Na de workshops maakten de deelnemers kans op een aantal prijzen zoals tickets en hotelovernachtingen.

TravelPro sprak met Moisés Jorge Naranjo (directeur verkeersbureau Fuerteventura) die uitleg gaf waar de groei vandaag kwam. “Toeristen beginnen net Fuerteventura te ontdekken als nieuwe bestemming. Het is relatief kort vliegen vanaf Nederland en door alle onrust in Turkije en Syrië zijn ze op zoek naar een andere bestemming. Door de nieuwe vluchtverbindingen wordt de bestemming ook aantrekkelijke voor de zelf boekende consument”.

Lees meer over de middag in TravelPro nummer 44!

Foto: V.l.n.r.: Peter de Jonge (Check-In), Moisés Jorge Naranjo (Verkeersbureau Fuerteventura), Eline van Nunen (Check-In), Adey Luis Valdivia García (Verkeersbureau Fuerteventura), Barbara di Stefano (B10 Conseil).