De redactie van Travlepro krijgt sinds de bekendmaking van de faillissementsaanvraag van FTI berichten van reizigers die met FTI op vakantie zijn die in de problemen komen door hoteliers die geld van hen eisen. Walter Schut (ANVR) laat desgevraagd weten dat het Duitse garantiefonds DRFS met een oplossing is gekomen die mogelijk enige rust geeft op de bestemmingen.
“Reizigers ter plekke kunnen problemen ondervinden bij hoteliers in geval die nog niet betaald zijn. Wij hebben gezien dat het DRSF een brief heeft geschreven waarin het DRSF aangeeft de verplichtingen van de reisaanbieder FTI over te nemen tot een bedrag van max 80 euro voor pakketreisklanten en de hotelier nog niet is betaald. Hopelijk brengt dit enige rust op de vakantiebestemming voor klanten”, aldus Schut.
Lees ook – Faillissementsaanvraag FTI: Nederlandse versie FAQ.
FAQ-probleem
Over de Duits- en Engelstalige FAQ op de website van FTI laat hij weten: “Het probleem is dat op de FTI-site de informatie steeds wijzigt. Eerst gaf men aan niet meer te kunnen uitvoeren, daarna verwees men alleen voor pakketreizen met vertrek tussen 3 en 6 juni naar het Duitse Garantiefonds; later tussen 3 en 5 juni en op dit moment geeft men aan dat alles tussen 5 en 10 juni is geannuleerd. Ze geven aan vanaf 11 juni de reizen weer te willen hervatten, maar wij zien niet hoe men dit wil doen en welke zekerheid men hiervoor aan de klant wil geven.”
2 reacties
Wij hier ook op ibiza betalen of op straat komen staan wij hebben het maar gedaan wat nu waar krijgen wij het nu van terug plus extra kosten voor een taxi of huur auto
Dit geeft absoluut geen rust,de hoteleigenaren snappen er helemaal niks van en blijven van de gasten eisen dat die de hotelrekening betalen,is ons ook overkomen,zelfs toen we mail lieten zien dat alles betaald zou worden,ze snapte er niks van,en dan kiezen ze toch voor hun eigen portemonee, fti had de hoteleigenaren moeten benaderen en niet de vakantiegangers,nu heb je dus echt onrust veroorzaakt