Stena Line viert dit jaar haar vijftigste verjaardag en de Zweedse ferrymaatschappij wil haar verjaardag met zoveel mogelijk mensen delen. Zo vierde zij haar vijftigjarig jubileum vorige week met een ludieke crossmediale actie in Rotterdam, Den Haag, Utrecht en Amsterdam.
In de winkelgebieden van deze steden benaderde een team, bestaande uit een kapitein en twee dames in Stena Line uniform, willekeurige personen per stad en bood hen de kans op een gratis citytrip Londen. Enige voorwaarde was dat de kandidaten een Facebook en/of Twitter account hadden.
De uiteindelijke winnaars gingen vervolgens op de foto met een grote voucher voor het gewonnen ticket. Deze foto’s zijn direct op social media geplaatst, zodat de winnaars zichzelf konden taggen om het met hun vrienden te kunnen delen. De hele actie is ook vastgelegd op video en is sinds zaterdag op de Facebook-pagina van Stena Line te zien.
Mariel Korpel, Marketing&Sales Manager bij Stena Line, was zeer enthousiast over het verloop van de actie. “Wij hebben ons met deze ludieke actie gericht op een doelgroep die geïnteresseerd is in citytrips naar Londen. Wij hebben 50 stellen blij kunnen maken met een gratis overtocht voor twee personen naar Harwich, ontbijt aan boord van onze ferry en treinreis naar Londen. Door het inschakelen van social media heeft het een geweldige impact gehad en hebben we er een goed feestje van kunnen maken.”