Hadi Kamouh is per direct aangesteld als Algemeen Directeur van Club Med Benelux. Jean-François Defour, momenteel Directeur van de commerciële afdeling in Nederland, zal zijn functie blijven uitoefenen tot oktober. Daarna gaat hij zich toeleggen op nieuwe projecten. Club Med bevestigt de wil om zijn activiteiten te ontwikkelen in Nederland, voornamelijk via de vestiging in Amsterdam en door zijn relaties met de indirecte partners.
Sinds januari 2012 stond Kamouh als Algemeen Directeur aan het hoofd van Club Med België en Luxemburg. Ook in zijn nieuwe functie rapporteert hij rechtstreeks aan Sylvain Rabuel, Algemeen Directeur Frankrijk, Benelux en Zwitserland. De missie van Hadi Kamouh bestaat erin Club Med verder uit te bouwen in België en Luxemburg, maar ook in Nederland, door de ontwikkeling van een gemeenschappelijke groeistrategie voor elk van deze drie regio’s.
De Club Med strategie in Nederland blijft ongewijzigd, en spitst zich toe op de ontwikkeling van het upscale reisgamma short haul en long haul en de wintersportvakanties. Daarbij wordt gesteund op een samenwerking met reisagentschappen die een partnership hebben met Club Med, en op de directe distributie.
Club Med zal een nieuwe Business Unit creëren, door gebruik te maken van de mogelijke synergieën tussen Nederland en België, gesteund op hun gemeenschappelijke punten. Enerzijds zullen de diensten die de verkoop ondersteunen, zoals transport en marketing, op elkaar afgestemd worden. Anderzijds zal de commerciële aanwezigheid op de Nederlandse verkoopkanalen versterkt worden: via de directe verkoop, het call center en de Club Med agentschappen, de website, de indirecte reisagentschappen en Club Med Business.
“In Nederland bestaat een niche van strategische klanten, vooral wat de verre bestemmingen en de ski betreft. Dit zou ons in staat moeten stellen om onze activiteiten te stabiliseren, ondanks de moeilijke en dalende toeristische markt. Onze reisagentschappen zullen bijgevolg een beslissende rol spelen in onze strategie, aangezien een aanzienlijk deel van ons zakencijfer en verkoopsontwikkeling gebeurt via dit kanaal. Ons agentschap in Amsterdam zal dus meer dan ooit een toonbeeld zijn van ons merk binnenin onze nieuwe structuur”, stelt Hadi Kamouh, Algemeen Directeur Benelux.