Nieuws

KLM helpt reizigers in Amsterdam met Care Tag

Deel dit artikel

KLM biedt passagiers die in september Amsterdam bezoeken een handige gadget: de KLM Care Tag. Dit intelligente bagagelabel geeft reizigers automatisch gesproken tips over de stad, gebaseerd op de plek waar ze zich op dat moment bevinden. De tag is speciaal ontwikkeld voor KLM en bevat een offline GPS-module en een luidspreker.

Terwijl je op je gemak door de stad wandelt of fietst, krijg je zo de juiste tip op de juiste plek en op het juiste moment. KLM heeft haar toegewijde crew tips laten inspreken, gekoppeld aan locaties door heel Amsterdam waar toeristen wel wat assistentie kunnen gebruiken. Bezoekers kunnen de Care Tag eenvoudig aan hun bagage of kleding bevestigen.

De ontwikkeling van een apparaatje waarmee de service van de bemanning niet meer beperkt blijft tot in het vliegtuig en op de luchthaven, past perfect bij het streven van KLM om de meest klantgerichte luchtvaartmaatschappij van Europa te zijn. De KLM Care Tag bevat honderden praktische tips in Amsterdam. En dan gaat het niet om de standaard toeristische tips, maar om handige kennis, zoals welke kruispunten het drukst zijn, waar je je fiets zou moeten stallen en hoe je hem goed op slot zet, en waar je op je hoede moet zijn voor zakkenrollers. Daarnaast geeft de Care Tag ook luchtigere tips over plekken om gratis de plaatselijke keuken te proeven, waar de mooiste streetart te vinden is of over de beste adresjes om een fiets of boot te huren. Met de Care Tag heb je altijd iemand bij je die veel weet van de stad.

Author


Deel dit artikel
Vorige bericht

Booking experimenteert met vliegtickets, autohuur en restaurants

Volgende bericht

Corendon koopt Livingstone Jan Thiel Resort op Curaçao

Auteur

Dylan Cinjee

Dylan Cinjee

Dylan is begonnen als stagiair bij TravelPro. Na zijn stage kreeg Dylan de kans om te blijven bij TravelPro als lid van de redactie. Tijdens deze periode heeft Dylan zijn Bachelor in Tourism Management gehaald.