KLM introduceert een nieuw product speciaal voor kinderen onder de naam Bluey. Het Bluey logo, een blauw vliegtuigje met de bekende KLM kroon, geeft het product een herkenbaar KLM gezicht. Kinderen kunnen de Bluey producten voor, tijdens en na de reis ervaren. Per jaar vliegen ongeveer een miljoen kinderen tussen de twee en twaalf jaar met KLM, gemiddeld tien per vlucht.

Vanaf vandaag is het huidige kind product aan boord van zowel Europese als intercontinentale vluchten van en naar Schiphol vervangen door een herkenbaar Bluey speelpakket waarmee kinderen zich tijdens de reis kunnen vermaken. Het speelpakket op Europese vluchten verschilt van het pakket op intercontinentale vluchten. Daarnaast wordt op intercontinentale vluchten een Bluey maaltijdbox geboden, 24 uur voor aanvang van de vlucht gratis te bestellen op klm.com. De maaltijdbox bestaat uit favoriete kindermaaltijden, zoals hamburger en frietjes voor vluchten vertrekkend vanaf Amsterdam. Ook is het kinderkanaal van het Inflight Entertainment Systeem aangepast met nieuwe Bluey layout en meer programma’s.

Bluey op luchthaven Schiphol
Kinderen die zonder ouders reizen, kunnen gebruik maken van de vernieuwde KLM junior jet lounge op Schiphol. Daarnaast wordt ook de speelruimte van Schiphol in Lounge 2 vernieuwd in samenwerking met de KLM design studio om ervoor te zorgen dat Bluey hier ook onderdeel van uitmaakt.