KLM breidt deze zomer het netwerk uit door haar positie op belangrijke langeafstandsmarkten te versterken en nieuwe lijndiensten in Europa aan te bieden. Tegelijkertijd past de maatschappij haar capaciteit aan de marktvraag aan door middel van wijzigingen in het aantal vluchten naar Oost-Afrika en Japan.

KLM blijft haar product verbeteren door de komende tijd meer Boeing 787 Dreamliner-toestellen aan de vloot toe te voegen. Na de volledige upgrade van de Boeing 747-400- en 777-200-toestellen, voegt KLM momenteel de nieuwe World Business Class toe aan de Boeing 777-300-toestellen. Tegen het einde van 2016 zal 75% van de langeafstandstoestellen van KLM zijn voorzien van de nieuwste full-flat stoelen. “KLM investeert deze zomer verder in haar product. Niet alleen met nieuwe toestellen zoals de Boeing 787 Dreamliner en Embraer 175 maar ook met mooie, nieuwe bestemmingen. Het is belangrijk voor KLM dat haar netwerk groeit en voor de passagier betekent dit nog meer keuzemogelijkheden in bestemmingen. Deze planning voor zomer 2016 past in de strategie van investering en groei enerzijds en kosten besparen anderzijds. De inspanningen van alle collega’s afgelopen jaar maken dit mogelijk”, aldus Pieter Elbers, President-Directeur & CEO KLM.

In de zomer van 2016 breidt KLM haar middellangeafstandsnetwerk uit met lijndiensten naar zeven nieuwe bestemmingen: Southampton, Inverness, Dresden, Genua, Valencia, Alicante en Ibiza. KLM zal, naast de dagelijkse service van Delta, drie vluchten per week aanbieden naar Salt Lake City, een van de hubs van Delta Air Lines. Deze zomer zullen KLM en Delta samen tien keer per week vliegen op Salt Lake City. Aan de westkust voegt KLM een tweede wekelijkse vlucht naar San Francisco toe, met de nieuwste Boeing 787 Dreamliner. In het Caribisch gebied verhoogt KLM het aantal wekelijkse vluchten naar Havana van vier naar vijf. Na het vakantieseizoen breidt KLM tevens het aantal vluchten naar Curaçao uit.