KLM heeft een contract getekend met de Chinese internetgigant Alibaba om KLM-tickets te verkopen via het online reisplatform Alitrip. KLM en partner AIR FRANCE zijn de eerste niet-Aziatische luchtvaartmaatschappijen die hun eigen webwinkel openen op het platform Alitrip. Via deze webwinkel, die volgens planning in december opengaat, kunnen Chinese consumenten hun KLM-tickets direct bij de luchtvaartmaatschappij kopen. Naar verwachting neemt de online verkoop in China aanzienlijk toe en groeit hierdoor de bekendheid van het merk KLM onder Alibaba’s klantenbestand. Dit nieuwe initiatief is in lijn met KLM’s ambities voor de Chinese markt. Met zeven bestemmingen in de regio (Beijing, Shanghai, Xiamen, Chengdu, Hangzhou, Hongkong en Taipei) is China een belangrijke markt voor KLM – wereldwijd is het zelfs een van KLM’s vijf grootste markten.

“Dankzij ons uitgebreide routenetwerk heeft KLM de ideale positie in China om te profiteren van de toenemende vraag naar internationale reizen. Hangzhou is bovendien bijzonder, KLM vliegt als enige Europese luchtvaartmaatschappij rechtstreeks naar en van deze bestemming. Met de nieuwe samenwerking met Alibaba willen we een breder publiek bereiken in deze strategisch belangrijke markt”, Pieter Elbers (President-directeur KLM).