Met de enkele maanden geleden aangekondigde naamsverandering van Kuoni naar Tenzing Travel wil de touroperator haar positie als verre reizen specialist verder versterken. In het verlengde hiervan gaat Kuoni/Tenzing Travel nu ook enkele brochures opsplitsen.

De Azië-brochure wordt opgesplitst in Oost-Azië en de rest van Azië & Midden-Oosten. Ook Down Under krijgt twee brochures: een aparte Australië- en Nieuw-Zeeland & Pacific Islands brochure. Tenslotte wordt de Noord-Amerika brochure opgesplitst in Amerika en Canada & Alaska. Tegelijkertijd wordt het aanbod op al deze bestemmingen fors uitgebreid. Met deze stap wil Kuoni/Tenzing Travel zichzelf verder presenteren als èchte bestemmingsspecialist en haar positie op al deze bestemmingen uitbouwen.

Hans de Wilde, directeur Kuoni/Tenzing Travel: “Als relatief grote touroperator hebben we de beschikking over een professionele organisatie en goede tools, zoals onze offertetool ZEN, Kuoni Online en onze reisbescheiden. Maar we vinden het vooral belangrijk dat we per bestemming laten zien dat we een èchte specialist zijn. Vandaar dat we ons hebben georganiseerd in aparte teams per bestemming met hierin reisspecialisten die hun bestemmingen als hun eigen broekzak kennen. Het splitsen van de brochures is een volgende stap in het uitbouwen van ons specialisme.”