Kuoni/Tenzing Travel gaat het jaar vol vertrouwen van start. “Maar wij beseffen ook, dat het niet vanzelf zal gaan. In deze belangrijke maanden moet er gescoord worden. Daarom hebben wij voor de boekingsperiode januari tot en met maart onze prijzen flink verlaagd. Dit kan tot honderden euro’s schelen”, zegt Patrick Goorhuis (Sales Executive Retail).

Hierdoor kan het reisbureau nog scherper in de markt staan en de klant binnenhalen. “Daarnaast willen wij niet alleen de klant een voordeel geven, wij willen ook de reisagent belonen als er wordt gekozen voor Kuoni/Tenzing Travel. Van januari tot en met maart kan de reisagent honderden euro’s aan Douglas- of dinerbonnen verdienen.”

Vroeg boeken loont, nu verlaagde prijzen
Klanten zijn geneigd de reis uit te stellen, in de hoop dat er nog een interessante last minute voorbij komt. “Dit is voor verre (a la carte) reizen (onder invloed van stijgende wisselkoersen) zeker niet aan te raden. Het kan, zeker als men in de zomermaanden wenst te reizen, honderden euro’s schelen als men besluit op tijd te boeken. Niet alleen zijn de goedkopere boekingsklassen nu veelal nog beschikbaar, ook het gewenste campertype of hotel biedt nog plaats, zodat men niet te maken krijgt met hoge meerprijzen of hoeft uit te wijken naar een alternatief.
En nu Kuoni/Tenzing Travel haar prijzen heeft verlaagd, wordt het de klant wel heel aantrekkelijk gemaakt hun verre reis nu al definitief te boeken.”

Douglas- en dinerbonnen
Om de reisagenten te belonen voor hun support in deze drukke tijden biedt Kuoni/Tenzing Travel in de maanden januari, februari en maart de reisagent een leuke incentive. Per kantoor kunnen Douglas- óf dinerbonnen verdiend worden. Aan het einde van iedere maand wordt op basis van de gerealiseerde maandomzet uitgerekend hoeveel Douglas- of dinerbonnen de reisagent heeft verdiend. De reisagent mag zelf kiezen waar hun voorkeur naar uitgaat.

Goorhuis: “Onze systemen worden deze week bijgewerkt met alle nieuwe prijzen, maar beide acties gaan met onmiddellijke ingang in.”