Twee keer per jaar houdt Travel Counsellors een leveranciersdag. Naast de standaardeditie in januari was het gisteren de beurt aan de najaars/wintereditie. Ruim 120 Travel Counsellors kwamen naar Almere om daar informatie op te doen van zo’n vijftien leveranciers.
Verdeeld in groepen van ongeveer acht Travel Counsellors wordt er elk kwartier bij een andere partner aangeschoven en geboeid geluisterd naar de mogelijkheden en laatste nieuwtjes. “We hebben bewust een mix gemaakt tussen de verschillende aanbieders. Dynamic packaging wordt steeds belangrijker en daarom staan onder meer verkeersbureaus, huizenaanbieders, specialisten en airlines in rij om aanwezig te mogen zijn. Nieuw dit jaar zijn onder meer de tourist boards van Maleisië en Malta, Qatar Airways en Tazman Vakanties”, zegt Milka van Dam (Operations Manager Travel Counsellors) en links op de foto. Om de speeddates te onderbreken is Diederik van Dam (Country Manager bij Travelport) uitgenodigd om zijn visie op de toekomst van de branche te geven.
Magazine
Tijdens de leveranciersdag werd de tweede editie van de jaargang zeven van het magazine We Love Travel uitgereikt. “De Travel Counsellors kunnen hun eigen voorwoord en foto in het magazine laten plaatsen. Dat is een prachtige marketingtool. Met dit magazine inspireren we de ZRA om weer mooie reizen te gaan verkopen”, zegt Lieke Luxembourg (Sales & Marketing Manager Travel Counsellors) en rechts op de foto. De artikelen in het tijdschrift worden veelal geschreven door medewerkers van het hoofdkantoor. “Dat doen we om de binding nog meer naar voren te laten komen. Bij Travel Counsellors heerst een heus familiegevoel. De ZRA’s zijn geen concurrenten, maar collega’s. Zo zien wij dat ook.”
Bekijk op de Facebook-pagina van TravelPro alvast de foto’s en lees meer in TravelPro #37, die aanstaande woensdag verschijnt.