Touroperator LMX Touristik luidt het nieuwe boekjaar in met een frisse, opvallende imago- en productcampagne in het B2B-kanaal. De touroperator zet in op beeldspraak met grappige en brutale teksten en maakt daarbij gebruik van een reisbureau-expert. De gehele campagne wordt zowel in print als online doorgevoerd en ook op alle sociale media kanalen.

“Na bijna vijftien jaar op de markt aanwezig te zijn, willen wij ons imago aanscherpen en ons duidelijker onderscheiden van onze concurrenten. Wij bieden namelijk meer dan alleen zon, strand en zee: LMX is competent, professioneel en betrouwbaar, en daarnaast natuurlijk ook nog grappig en persoonlijk. In onze ogen geeft de reisbureau-expert precies datgene weer, waar LMX voor staat”, aldus Mario Krug (CEO) en Pascall van Mastrigt (directeur Sales- & Marketing van LMX Touristik GmbH).

De touroperator heeft hiervoor communicatiebureau Origo ingeschakeld. “De spannende opdracht bij LMX is, dat we het hele process –van merkenworkshop, positionering en aansluitend de uitwerking van het communicatieconcept- begeleid hebben en ook de campagne in de dagelijkse operatie blijven verzorgen en begeleiden. We zijn er van overtuigd dat met de charmante communicatie van de USP’s LMX zich onderscheid van de rest, en het kan niet zijn dat een reisbureau dit niet zal opvallen in de komende weken en maanden”, zegt Dajana Michailowa (CEO van Origo). De reisbureau-expert wordt vertolkt door filmster Jan Hasenfuß. Hij is ook het gezicht voor het nieuwe product ‘LMXclusive’, waar vijfsterren- en boutiquehotels in Europese metropolen worden aangeboden.

Foto: Pascall van Mastrigt (directeur Sales- & Marketing van LMX Touristik GmbH).