Nieuws

‘Merk D-reizen vlak voor faillissement buiten boedel geplaatst’

Zoals uitgever Tom van Apeldoorn van TRAVel Media al meldde in de laatste editie van de TAT’s Travel Podcast is het merk D-reizen vlak voor het faillissement van D-rt groep buiten de boedel van de reisorganisatie geplaatst.

Van Apeldoorn verklaarde toen dat hij documenten heeft ingezien waaruit blijkt dat de naam D-reizen in een ander bedrijf is ondergebracht. ‘Daar zal de curator ook wat van gaan vinden’, stelde hij.

Ook De Telegraaf meldt dit nu dinsdagavond. Dat blijkt uit inschrijvingen in de Kamer van Koophandel en het merkenregister, schrijft de krant.

D-rt groep werd op 7 april door de rechtbank in Haarlem failliet verklaard. Directeuren Jan Henne De Dijn en Marije Haeck hebben het merk D-reizen en D reizen (zonder koppelteken) op 11 en 12 maart via verschillende transacties overgeheveld naar hun privé-bv Selten. De merken vielen tot dan toe onder de D-rt groep, aldus de krant.

Curator Ton Tekstra bevestigt aan de krant bekend te zijn met de transacties. ‘We zullen daar op het juiste moment onderzoek naar doen. We weten nog niet of er sprake is van zogeheten paulianeus handelen.’
Dat paulianeus handelen is een verschuiving van vermogen of eigendom vlak voor een faillissement die nadelig is voor de schuldeisers. Het is nog onduidelijk hoeveel waarde de merken nog vertegenwoordigen.
Volgens de krant geeft Haeck geen commentaar op de transacties en reageert Henne De Dijn niet op een verzoek om commentaar.
Er is interesse in delen van de boedel, zegt Tekstra. ‘Dit belemmert een eventuele doorstart niet.’

Zoals gezegd wordt in de laatste editie van de TAT’s Travel Podcast uitgebreid op de zaak ingegaan.

Beluister hier de podcast, met het fragment na circa 3 minuten.

© 2021, TravelPro. All rights reserved.

Het is niet toegestaan berichten of delen daarvan over te nemen zonder toestemming van de desbetreffende auteur. Bij het overnemen van citaten is bronvermelding verplicht. Je kunt wel berichten delen via de social media buttons.

Author

2 Reacties

  1. Richard
    14 april 2021 at 14:34

    Alleen al de domeinnaam die gekoppeld is aan het merk, is al duizenden euro’s of richting een ton waard. Bij faillissement van Jobbird was ‘t zelde trucje toegepast en dat leverde een ton op.

  2. Liesbeth
    14 april 2021 at 10:20

    Heeft je plannetje toch gewerkt Jan!

Vorige bericht

Zwaarst getroffen sector niet genoemd en De Jonge wil exotische varianten in koffers afwachten

Volgende bericht

Reisbranche en kabinet organiseren tweede proefreis naar Gran Canaria

Auteur

Theo de Reus

Theo de Reus