Gistermiddag stond in dierentuin Artis de Alpensteenbok even in het zonnetje. Niet alleen omdat het de eerste zomerse dag van het jaar was, maar ook omdat er een Trade Workshop werd georganiseerd door Graubünden Toerisme. Verschillende medewerkers van Graubünden Toerisme waren naar Nederland afgereisd om de tientallen reisprofessionals te informeren over het gebied. Ook CEO Gaudenz Thoma was aanwezig om in gesprek te gaan met de professionals. Thoma had één specifiek doel voor de avond; ambassadeurs creëren. Hij vertelde dat ze niet opzoek zijn naar nieuwe Tour Operators, maar juist de huidige samenwerking willen versterken.

Omdat Graubünden geen massabestemming is moet het gebied veel energie stekken in het vinden van de juiste gast. Het gebied wil geen massabestemming worden, maar heeft liever een kleine groep toeristen die voor kwaliteit kiezen. Na de presentatie en het aansluitende diner werden enkele onderwerpen nog verder toegelicht tijdens de Round Tabe Sessies. De Rhäthische baan gaf een presentatie over de verschillende treinreizen, er werden quizzen gehouden over verschillende gebieden en het nieuwe ePlatform werd kort toegelicht.

Lees meer over de Graubünden Trade Workshop in TravelPro nummer 17.