Ruim een maand na het ANVR-Congres, dat dit jaar begin oktober werd gehouden in Abu Dhabi, heeft 65% van de 250 congresdeelnemers hun stem laten horen via een enquête. “Uit de enthousiaste reacties en resultaten mogen we opmaken dat de ANVR er wederom in is geslaagd een zeer succesvol congres neer te zetten: de congresgangers waarderen Need for Speed-congres met een 9”, laat ANVR weten.
“De genereuze sponsoring van Etihad Airways maakte het mogelijk dat we deze bestemming tegen een zeer aantrekkelijk tarief konden aanbieden, waardoor het congres al drie maanden voor aanvang was volgeboekt, ongekend. De enthousiaste reacties en de uitslag van de enquête stelt ons volgend jaar, het jaar waarin de ANVR haar 50-jarig bestaan viert, voor een enorme uitdaging. Maar in samenwerking met GI Travel en alle sponsoren die ons een warm hart toedragen -waarvoor veel dank!- hebben we er alle vertrouwen in dat dit gaat lukken”, aldus Frank Oostdam (Directeur ANVR).
Zo werd grote waardering uitgesproken voor de collega’s die in tien minuten een korte en bondige Travel Power Speech presenteerden. Vooral Mila Wit-Emonds wist de gevoelige snaar te raken met haar Stichting Reis met je hart. De meest uiteenlopende sprekers -van dominee, filosoof tot rasondernemer- met ieder hun eigen visie op het congresthema Need for Speed en expertise gooiden hoge ogen (gemiddeld 8), waarbij Reynier van Bommel, algemeen directeur Schoenfabriek Wed. J.P. van Bommel, de kroon spanden (9) met zijn zeer praktische, nuchtere en vaak humoristische kijk op ondernemen.
Met als gevolg dat de congresgangers via de enquête lieten weten graag tijd ingeruimd te zien voor meer interactie met de sprekers, gelegenheid tot vragenstellen en wellicht paneldiscussies. Ook stellen de deelnemers aan het congres het zeer op prijs als hun brancheorganisatie een presentatie voor haar rekening neemt, waarbij zij belangrijke zaken die spelen in de branche en de rol van de ANVR daarin toelicht.