Op de dertigste verjaardag van Ryanair kondigde de luchtvaartmaatschappij aan dat ze het interieur van de vliegtuigen zal vernieuwen, als onderdeel van de ‘alway getting better’ campagne. Sinds het begin van de campagne introduceerde Ryanair achttien initiatieven, variërend van toegewezen zitplaatsen, een gratis tweede stuk handbagage tot stillere vluchten.
De herkenbare gele kleur van het interieur werd door Michael O’Leary, CEO van Ryanair, als opzichtig bestempeld. Het nieuwe interieur zal meer beeld van bestemmingen en meer blauw tonen en minder geel, aldus Chief Markering Officer Kenny Jacobs. Deze maand zal er een begin gemaakt worden met de kleurverandering, te beginnen met het afzwakken van de beruchte kleur geel door het plaatsen van een “Low Fares Made Simple” tagline langs de overhead bins.
“We zullen meer het gebruik van blauw zien, meer tekstuele boodschappen en meer afbeeldingen van stranden, blauwe luchten of skiënde mensen, in plaats van het geel dat we tot nu toe gebruikt hebben”, aldus Jacobs. De opzichtige gele tinten werden tien jaar geleden door O’Leary geïntroduceerd in een poging ‘alles heel helder te houden’.
Ryanair heeft momenteel 183 Boeing 737 NGS’s besteld, in aanvulling op de 200 Boeing 373 MAX 200 vliegtuigen. Deze moeten ervoor zorgen dat het vliegverkeer groeit tot 160 miljoen klanten per jaar. Er zullen meer stoelen in het toestel passen dan nu het geval is, er zal meer beenruimte zijn en de ramen worden groter. Er zal echter geen aparte businessclass komen.
Ryanair is ook van plan de crew in het nieuw te steken. De nieuwe uniformen, ontworpen door een jonge Europese designer, zullen later dit jaar gelanceerd worden met een fashion event in een Europese bestemming.
Samengevat zullen het nieuwe interieur, de nieuwe uniformen en de gezondere maaltijden aan boord zorgen voor een heel andere vluchtervaring voor klanten, aldus Jacobs.