Toon Balm is per 1 september jongstleden aangetreden als Directeur Verkoop Zakelijke markt binnen KLM Nederland. Na functies binnen Revenue Management en verschillende commerciële posities in het buitenland (Nigeria, Iran en Italië), keerde hij in 2011 terug naar Nederland, waar hij de afgelopen 3,5 jaar binnen de E-commerce organisatie verantwoordelijk was voor de wereldwijde internet verkoop voor KLM en Air France.
Balm vertelt: “Samen met de TMC’s (Travel Management Companies) willen wij voor iedere individuele zakelijke klant het optimale product aanbieden. We spreken dan over het fysieke product; aan boord en op de luchthavens, maar zeker ook over de service van onze verkoop-organisatie en de contract-vormen met onze klanten.”.
“De algehele ”Customer Journey” verschilt van klant tot klant en wij zijn in staat om per klant een ”perfect fit” aan te bieden: van Global Account tot aan ondernemers binnen het midden en klein bedrijf. Mijn focus zal vooral gericht zijn op BlueBiz en Digitaal. BlueBiz, ons spaarprogramma voor het MKB laat een zeer gezonde groei zien en in samenwerking met onze E-commerce collega’s bouwen we aan een optimale digitale propositie voor dit segment.”, aldus Balm.