Woensdag 26 februari introduceerde Stip Reizen haar nieuwe huisstijl en website aan het grote publiek. Beide zijn de eerste fase in de verdere ontwikkeling van het reismerk Stip Reizen. Op de nieuwe website en bij de nieuwe huisstijl staan de groene kleur en ronde vormgeving nog steeds centraal. Dit zijn vanaf de opstart in 2008 altijd de kenmerkende elementen geweest van Stip Reizen. Toch is er veel veranderd aan de uitingen van Stip Reizen en de website.
De websites van de dochtermerken BBI Reizen en cruise.nl zullen binnen enkele maanden ook vernieuwd worden. De merken zullen elkaar meer gaan aanvullen waarbij BBI Reizen nog nadrukkelijker dan voorheen het actiemerk wordt voor uitsluitend pashouders van de Makro, een gesloten distributiekanaal. Cruise.nl is vooral op het gebied van individuele cruises een zeer goede aanvulling op het al bestaande cruiseaanbod van Stip Reizen.
“De vernieuwde huisstijl en de gloednieuwe website kenmerken zich door een overzichtelijke en moderne vormgeving, die meer aansluit bij het huidige tijdperk en de manier van webdesign. Daarnaast biedt de website uitgebreidere zoekfunctionaliteiten en filtermogelijkheden om de bezoekers eenvoudig en met slechts enkele klikken naar de vakantie van hun keuze te leiden. Tevens is er bewust gekeken naar het creëren van meer beleving. Dat laatste bevindt zich nog in de beginfase. De komende maanden zullen er nog diverse verbeteringen en vooral vernieuwingen op het gebied van beleving en het centraal stellen van de klanten doorgevoerd worden”, aldus Fred Verlinden, Algemeen Directeur van Stip Reizen. “Onze pioniersfase is voorbij en onze belangrijkste kernwaarden zoals Customer Excellence, ondernemerschap, de beste prijs-kwaliteitverhouding en af en toe een beetje rebels zijn, staan meer dan voorheen centraal. Stip Reizen is meer dan een snel actiemerk, dat merken we aan de zeer hoge waarderingen voor onze reizen en de klantentrouw. De afgelopen jaren zijn onze reizen zowel bij onze interne metingen als externe onderzoeken (waaronder zoover.nl) met gemiddeld een rapportcijfer 8,5 beoordeeld. Ook het aantal repeaters is buitengewoon hoog te noemen: 35 %. Dat bevestigt dat we op de goede weg zijn, maar tevreden zijn we nooit. Vandaar de volgende fase, die we inluiden met een nieuwe winkel en huisstijl”.