Google gaf onlangs een nieuwe dimensie aan het zoeken van een vakantie op een mobiel apparaat. Voorheen konden er geen actuele prijzen van vluchten en hotels binnen een paar seconden met elkaar verbonden worden, maar sinds de nieuwe update is dit wel mogelijk. Het bedrijf heeft ‘Google Destinations’ in het leven geroepen, nadat uit onderzoek bleek dat ruim 60% van de zoektermen bestemming gerelateerd zijn.

“We versimpelen het zoek- en planningsproces voor een vakantie door het aanbieden van op maat gemaakte suggesties en mogelijke routes. Op deze manier willen wij overzicht bieden in het steeds maar groeiende informatieaanbod. Dit stimuleert de uiteindelijke eisen van de klant”, aldus Bern Fauser, Google UK Sales Director.

Het is via het nieuwe platform mogelijk om door het aanbod van aangesloten partners als Booking en Expedia te scrollen. Op dit moment bevat het programma nog geen personalisatie, maar of dit wellicht in de toekomst wel zo is zegt de Product manager van Google, Nabil Naghdy, het volgende: “Dit hangt af van de populariteit van het nieuwe systeem. De kop ‘ontdekken’ bevat drie filters, wil je vaste of flexibele data en interesses, en nog één. We weten dat interesses een van de meest belangrijke onderdelen is voor mensen.”