Travel Trend lanceert vandaag haar nieuwe website. “De site richt zich meer op de beleving door grote sfeerbeelden, biedt meer content en heeft een betere zoekfunctie”, zegt Natasja Eshuis (Directeur Travel Trend) tegenover TravelPro.
“Een verre reizen-website moet de bezoeker inspireren en informeren met mooie, grote sfeerbeelden en een uitgebreide content. Daarnaast is een snelle, efficiënte navigatie belangrijk. Consumenten hebben niet veel geduld meer en willen binnen een paar clicks zijn waar ze willen wezen. De reisagent kan ook met een paar muisklikken het aanbod selecteren dat past bij het budget en de reiswensen van de klant. De vernieuwde website is hierop ingericht”, zegt Eshuis.
“De zoekfunctie is voor zowel consumenten als reisagenten verbeterd. Bezoekers van de site kunnen per vakantieland een selectie maken op onder meer reisduur, regio, type product of een combinatie van deze criteria. Ook nieuw zijn de kleine fotootjes en een beschrijving van een rondreis. Klanten zien in een oogopslag waar de reis onder andere naar toe gaat.” Beeldmateriaal staat sowieso centraal op de vernieuwde website. “Door grotere beelden te plaatsen wordt er veel meer beleving toegevoegd.” Naast de beelden vind je per bestemming handige reistips van verkoopmedewerkers en een link naar reviews van reizigers en reisagenten. “In deze reviews wijzigen we niets, enkel een spelling- en grammaticacontrole. In de tekst wordt ook een link naar het verkopende reisbureau opgenomen.”