“De winter die groeit, maar de zomer die groeit exponentieel. Veel harder dan de winter en dat is heel interessant”, aldus Herwig Kolzer (Region Manager Nederland, België, UK, Denemarken en Zweden) tegenover TravelPro. Oostenrijk noteerde met iets boven de 5,5 miljoen overnachtingen een plus van 2% afgelopen winter. Daarnaast was er een plus van 1,9% bij de aankomsten (969.000). :

“De gemiddelde verblijfsduur daalt nog wel altijd een beetje. De afgelopen winter was dat 5,7 dagen. De afgelopen winter hadden we van november tot en met januari vanuit Nederland bij de aankomsten een plus van een 0,5%. December viel wat tegen doordat er vrij laat sneeuw was, maar toen de sneeuw er eenmaal was hebben we in januari nog een plus van 5,1% behaald bij de aankomsten en een min van 0,1% bij de overnachtingen. Dat laat duidelijk de tendens zien die al jaren bezig is in de winter, namelijk dat de mensen vaker gaan maar korter blijven. Dat zet keihard door”, aldus Thiebout van den Bergh (Marketing- en PR-manager Oostenrijks Toeristenburo).

Het Oostenrijks Toeristenburo lanceerde onlangs de campagne Austrian Time, waarmee wordt gefocust op mensen die er uit willen en willen genieten van de natuur. Van den Bergh: “De Nederlandse markt is een van de belangrijkste waar we ons met deze campagne op richten”.

Foto (v.l.n.r.): Thiebouth van den Bergh, Robert Gröblacher, Herwig Kolzer en Caroline Krenn.