PROMPERÚ, de organisatie die het toerisme van en naar Peru bevordert, heeft per direct PR bureau Tourism Consultancy uit Amsterdam aangesteld als vertegenwoordiger op de Nederlandse markt. Vakantieland Peru verwelkomde vorig jaar 26.765 Nederlandse toeristen. Tourism Consultancy wordt ingezet om Peru te positioneren als avontuurlijke bestemming voor de groeiende groep Millennials en tweeverdienende stellen op de Nederlandse markt. Maar evengoed geldt: ‘Er is een Perú voor iedereen’. KLM vliegt dagelijks naar de hoofdstad Lima, wat het land uitstekend bereikbaar maakt.

“We voelen ons zeer vereerd en zien het als een mooie uitdaging om Peru ‘top of mind’ te maken bij diverse doelgroepen. Ons bureau heeft veel ervaring opgedaan met Latijns-Amerikaanse bestemmingen en we hebben een goed netwerk. Het komende jaar willen we namens PROMPERÚ de handen ineen slaan met media en reisprofessionals om het aantal reizigers vanuit Nederland aanzienlijk te laten stijgen,” aldus Jeroen van Wilgen, managing partner van Tourism Consultancy.