Quito Toerisme, het verkeersbureau van de hoofdstad van Ecuador, heeft PR- en marketingbureau Tourism Consultancy aangesteld als allround vertegenwoordiger in Nederland. Dat heeft Jeroen van Wilgen laten weten tegenover TravelPro.

KLM heeft een dagelijkse rechtstreekse vlucht van Amsterdam naar Quito, wat een groot strategisch voordeel is in de promotie van de bestemming. Nederland is voor Quito een nieuwe markt.

Met een eigen vertegenwoordiging erkent Quito het potentieel dat Nederland voor de stad heeft. In 2014 ontving Quito 9.587 bezoekers uit Nederland, op een totaal van bijna 480.000. Dat aantal is een stijging van 9% ten opzichte van 2013 en weerspiegelt de blijvende reislustigheid van Nederlanders. Met de directe vluchten van KLM verwacht Quito Toerisme goede resultaten voor dit jaar.

De activiteiten starten direct. Tourism Consultancy is aanspreekpunt voor alle mediarelaties en contacten in de reisbranche en is verantwoordelijk voor het organiseren van persreizen. In het eerste jaar van de vertegenwoordiging zal de focus sterk liggen op het bekendmaken van de vele gezichten van de stad door middel van verschillende media activiteiten.