Nieuws

Reactie Transavia op beschuldiging door Consumentenbond

Deel dit artikel

Transavia herkent zich niet in de beschuldiging van de Consumentenbond. De Consumentenbond beschuldigt Transavia ervan dat het de Europese regels overtreedt, omdat het passagiers bij annulering niet de keuze zou geven tussen geld terug of een andere vlucht naar keuze.

“Wij doen er alles aan om onze passagiers om te boeken en alternatieven te bieden. Het is helaas een feit dat we fors in capaciteit op Schiphol moesten reduceren in de voor ons drukste periode van het jaar. Mensen van juli naar augustus omboeken zou een groot risico zijn omdat we voor de maand augustus nog horen van de slot coördinator wat we daar aan capaciteit moeten inleveren. En mensen 2 x omboeken of annuleren is zeer ongewenst”, aldus een woordvoerster van de airline.

“Deze zomermaanden zitten onze toestellen normaal echt vol (zeer hoge loadfactor) en er moet nu helaas capaciteit af vanwege de situatie op Schiphol. We hebben voor het grootste deel van de getroffen passagiers een alternatief kunnen vinden, voor 30% van de in totaal 13.000 boekingen is dat helaas niet gelukt omdat er bij het versturen van de mail geen alternatieven waren. Zij kunnen altijd omboeken als zij bij ons een alternatieve vlucht zien. Bv omdat er stoelen vrijkomen van passagiers die het alternatief niet willen en kiezen voor een refund van het ticket. En daar zitten geen extra kosten aan verbonden. We hebben op die manier via ons service center al passagiers kunnen helpen.”

“Ook wij betreuren het ten zeerste dat we passagiers moeten teleurstellen vanwege de ontstane situatie op Schiphol en stellen alles in het werk om voor zoveel mogelijk passagiers een alternatief te vinden. Wij vragen hen daarom ook ons te bellen om samen naar oplossingen te zoeken. Ook op onze website hebben we de informatie over omboeken beschreven en verwijzen we onze passagiers naar ons service center als zij toch een alternatieve vlucht bij Transavia zien.”


Deel dit artikel

1 Comment

  1. Adrie van rooij
    24 juni 2022 at 17:50 — Beantwoorden

    Transavia regaeert. Maar niet op de ebschuldigign dat ze zich niet aan de wet houden door consumenten onvolledig te informeren. Ze draaien door het gebruik van VEEL niet ter zake doende tekst keurig om de brij heen.
    Het is gewoon een K bedrijf. Ook als je ze belt weten ze vand e consumentenrechten zogenaamd niets af. Wat een verantwoordelijkeheidsontduikers!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Vorige bericht

Consumentenbond: Transavia schendt passagiersrechten bij annulering van vluchten

Volgende bericht

Overheid, grijp in op Schiphol! Teken de petitie!

Auteur

Arjen Lutgendorff

Arjen Lutgendorff

Arjen is in januari 2007 aan de slag gegaan bij TravelPro als redacteur. Na een toeristische en journalistieke opleiding heeft hij zijn plek gevonden bij het reisvakblad van formaat.