Professor Davenport roept reisorganisaties op om te beginnen met het benchmarken van hun ervaring in de sector, het verzamelen van de benodigde vaardigheden voor gegevenswetenschap en het formuleren van een algemene big data strategie voor hun organisaties. De voordelen van big data omvatten betere besluitvorming, grotere product- en service-innovatie en een betere relatie met de klant dankzij nieuwe benaderingen van klantenbeheer, revenue management en de interne bedrijfsvoering.
De studie omvat voorbeelden van hoe toonaangevende reisorganisaties gebruik maken van big data. Van KAYAK’s prijs-vlucht voorspellingsmodel, dat klanten de waarschijnlijke verandering in vluchtprijzen voor de komende zeven dagen toont, tot het gebruik van Hadoop door Air France-KLM als basis voor het revenue managementsysteem. “De reisbranche staat momenteel op een big data kruispunt, met nieuwe technologieën en technieken die de kans bieden om toenemende gegevensvolumes te vertalen naar hogere winsten en efficiëntere bedrijfsvoering. Sommige vooraanstaande bedrijven zijn pioniers in het gebruik van big data en zien nu al een grote impact. Luchtvaartmaatschappijen, luchthavens, hotels, spoorwegmaatschappijen en reisverkopers moeten zich afvragen of ze een big data strategie hebben, en of het hen in staat stelt voorop te lopen met deze kans”, aldus Davenport.