Arjen LutgendorffBlogsNieuws

Reisbureau miljoenen

Sluit je ogen en wanneer je ze opent heeft Neckermann in België vijftien nieuwe reisbureaus geopend en zijn alle 85 bestaande winkels in een rotvaart verbouwd.

Houden we in Nederland de ogen gesloten, zijn de Belgen echt zo anders of gaan we het net als onze voetballers verliezen van de zuiderburen? In België vonden ze in ieder geval genoeg redenen om er tal van reisbureaus bij te openen, waarom de Belgen het zo fijn vinden om op of via een reisbureau te boeken.

Miljoenen worden er in België geïnvesteerd in ‘het reisbureau’, want ook TUI is er bezig met het openen van nieuwe winkels. Eind vorig jaar bereikte ons het bericht dat Jetair (onderdeel van TUI) het aantal reisbureaus in België wil verdubbelen van 68 naar 130.

In Nederland is het alweer ruim vijf jaar geleden dat Thomas Cook bijvoorbeeld haar reisbureaus verkocht. Met het nieuws vanuit België zie ik hier en daar weer de vraag of Thomas Cook hier ook niet weer eens moet gaan denken aan het opzetten van een franchiseketen. Misschien helemaal niet zo’n gek idee.

Wel ben ik benieuwd hoe het idee gaat vallen in België dat de meeste winkels zeven dagen per week open zijn van acht uur ’s ochtends tot tien uur ’s avonds. Ik zie reisagenten in Nederland al zitten tot tien uur ’s avonds, achter hun bureau in verlaten winkelstraten.

Ook in Nederland gebeuren er mooie dingen als het gaat om de reisbureaus. TUI heeft haar bureaus een hele mooie opknapbeurt gegeven, evenals D-reizen en zo ‘vergeet’ ik er nog een heleboel. Ook in Nederland worden er nog steeds miljoenen geïnvesteerd in het reisbureau en door reisbureau-ondernemers.

Ben benieuwd naar wat er volgens jullie in de top 10, top 50 of top 100 (?) moet staan met redenen waarom de Nederlander nog steeds bij het reisbureau moet boeken. Geven we die top 10, top 50 of top 100 een mooie plek op onze website.

Arjen Lutgendorff
arjen@travelpro.nl

© 2017, TravelPro. All rights reserved.

Het is niet toegestaan berichten of delen daarvan over te nemen zonder toestemming van de desbetreffende auteur. Bij het overnemen van citaten is bronvermelding verplicht. Je kunt wel berichten delen via de social media buttons.

Reageer met Facebook:

Reacties:

1 Comment

  1. Bert
    10 februari 2017 at 20:24

    Persoonlijke aandacht voor, tijdens en na de boeking.

Vorige bericht

Nieuwe Smile Society TOP 100 is bekend

Volgende bericht

(Video) "Overeenkomst TUI gaat veel goeds brengen"

Auteur

Arjen Lutgendorff

Arjen Lutgendorff

Arjen is in januari 2007 aan de slag gegaan bij TravelPro als redacteur. Na een toeristische en journalistieke opleiding heeft hij zijn plek gevonden bij het reisvakblad van formaat.