Komende zomer viert Ryanair haar dertig jarig jubileum, maar volgens Kenny Jacobs, Chief Marketing Officer, begint het nu pas. Ambitie in overvloed, zo kan de luchtvaartmaatschappij worden getypeerd. Een van de plannen van Ryanair is het aanbieden van langeafstandsvluchten. Maar Jacobs verwacht dit niet op korte termijn te kunnen doen, omdat de luchtvaartmaatschappij de benodigde vliegtuigen niet in haar vloot heeft. Pas als een andere luchtvaartmaatschappij hun eerder geplaatste orders annuleert en er vervolgens enkele toestellen beschikbaar komen, dan is het voor Ryanair mogelijk om dit plan binnen drie jaar definitief te maken.

Daarnaast wil Ryanair pakketreizen gaan aanbieden. De luchtvaartmaatschappij heeft inmiddels al een samenwerking met Booking.com, en is momenteel aan het nadenken in welke vorm zij de pakketreizen gaan aanbieden. De tijdsplanning om dergelijke pakketreizen te gaan verkopen, ligt tussen de twaalf en achttien maanden. Ook een ambitieus plan is het aanbieden van gratis wifi aan boord. Ryanair zoekt nog naar de juiste technologie en denkt daar achttien maanden tot twee jaar voor nodig te hebben.

Een tipje van de sluier over het nieuwe interieur van de toestellen, die naar verwachting volgend jaar worden geïntroduceerd. De nieuwe ontwerpen zijn een beetje meer blauw; ze zijn voorzien van foto’s van bestemmingen, klanten en crew – uiteraard met leuke vrolijke smiley-gezichten. Een dergelijke renovatie kost een behoorlijke investering, maar Jacobs is van mening dat het meer dan waard is. Ruim 89 miljoen passagiers gaan het nieuwe interieur zien en daarom lijkt het Ryanair een juiste investering.