Het bij reisagenten zeer populaire Facebook-account van het SalesTeam van TUI Nederland is helaas tijdelijk uit de lucht sinds vanmiddag.
Facebook geeft aan dat ‘het er op lijkt dat het profiel gebruikt wordt om een organisatie, bedrijf, merk of publiek figuur te vertegenwoordigen’. En dat willen ze niet bij facebook. “Wij kijken even hoe we het beste terug kunnen komen op Facebook als pagina of als groep, maar wij willen heel graag de conversatie met reisagenten over van alles en nog wat open houden op Facebook. Wij missen na één dag al het delen van berichten en foto’s met onze ruim 2.500 Facebook-vrienden. Dit vinden wij Niet Leuk”, aldus Petra Kok, manager sales TUI Nederland.
Eén reactie
Hi Vincent, dank voor je aanbod, zeer gewaardeerd. Maar het gaat lukken. Ben me altijd bewust geweest van het verschil, maar heb 5 jaar geleden bewust gekozen voor een profiel en niet voor een pagina. Een pagina is per definitie openbaar en wij wilden graag in een dagelijks gesprek zijn met de reiscollega’s voor wie het relevant is. Als echte personen en de hun bekende gezichten van de salesafdeling en niet vanuit een corporate account. Delen van studiereisfoto’s, nieuwtjes, vragen etc, (geen aanbiedingen of i.d.) maar wel besloten en beperkt tot branchecollega’s. Daarom zal het waarschijnlijk een ‘besloten groep’ gaan worden. Vind het alleen te betreuren dat facebook niet een waarschuwing/aankondiging stuurt, opdat we in ieder geval onze fb vrienden konden informeren. Die zagen nu gewoon een foutmelding en dat leverde aardig wat telefoontjes en mails op met de vraag watskebeurt 🙂