Elke minuut delen mensen online foto’s van de stad waar ze op dat moment verblijven. Schiphol lanceert vandaag de game Destination Unknown, waarbij men aan de hand van die foto’s bestemmingen moet raden. Zo laat de luchthaven op een vernieuwende manier de ruim driehonderd directe bestemmingen zien, die via Schiphol te bereiken zijn.

Het spel zelf is eenvoudig: bekijk de foto’s die via Instagram gedeeld worden, en geef op een wereldbol aan op welke Schipholbestemming de foto’s genomen zijn. Hoe meer bestemmingen je raadt, hoe verder de bestemming waar je een reis naartoe kunt winnen. Schiphol geeft twee retourtickets weg aan het eind van de campagneperiode. “Via Schiphol bereiken tienduizenden mensen elke dag een wereld aan bestemmingen. Sommige bestemmingen zijn heel bekend, anderen veel minder. Wij vinden het fantastisch om via foto’s van échte mensen, bezoekers op ontdekkingstocht te sturen in het uitgebreide bestemmingennetwerk van Schiphol. Door Instagram-foto’s op die manier te gebruiken, hebben we een absolute primeur”, aldus Maarten de Groof, CCO van Schiphol Group.

Zelf spelen?
Speel Destination Unknown zelf op www.schiphol.nl/destinationunknown. De game draait op desktop, tablet en smartphone.