logo_see_america_nl Reisprofessionals die hun kennis over de Verenigde Staten willen vergroten of opfrissen konden de afgelopen jaren terecht bij de See America Workshop. Tijdens de workshop konden de reisagenten deelnemen aan diverse speeddate-sessies met exposanten, bestaande uit airlines, verschillende staten en steden, carrentals, hoteliers en touroperators. Dit jaar gaat de B2B-beurs echter niet door, daarvoor in de plaats focust See America zich op de consumentenmarkt met een B2C-beurs.

“We hebben er lang over nagedacht en uiteindelijk besloten om ons toe te leggen op een consumentenbeurs omdat de opkomst van reisagenten het afgelopen jaar niet geheel naar wens was. Het is een kostbaar initiatief en nadat we een groot aantal no-shows hadden afgelopen jaar hebben we ons afgevraagd of we er wel mee door moesten gaan”, aldus Peter de Jonge, Voorzitter van Stichting See America. “Nadat we deze beslissing hebben genomen kregen we van de participerende partijen te horen dat zij toch wel erg veel voordelen zien in een B2B-beurs. Daarom beraden we ons momenteel op de mogelijkheden. Een dergelijke beurs zou dan niet meer dit jaar plaatsvinden, maar we denken aan het voorjaar van 2014.”

De consumentenbeurs, genaamd USACANADA.NU zal plaatsvinden in het weekend van 2 en 3 november in het Hotel Theater Figi in Zeist. De organisatie is, zoals de naam al verraadt, de samenwerking aan gegaan met Canada Marketing Committee en verwacht 2.500 tot 3.000 bezoekers.