Service online net zo goed als traditioneel reisbureauUit klantrecensies op Preferenso.nl, een onafhankelijke review site over bedrijven, blijkt dat de service van online reisbureaus net zo goed wordt bevonden als die van traditionele reisbureaus met deskmedewerkers. De online reisbureaus scoren hun hoge punten vooral op lage boekingskosten en reactiesnelheid. Ook kan er bij online bureaus gemakkelijk geannuleerd worden, wat ook gewaardeerd wordt.

In de top 10 beste reisorganisaties staan zeven pure online direct sellers met de hoogste klantoordelen: Booking.com (9.0), Vliegwinkel.nl (8,7), Vliegtickets.nl (8.5), Vliegtarieven.nl (8.4), Agoda.nl (8.3), Cheaptickets.nl (7.7) en Kras.nl (7,4). Reisbureaus kunnen sowieso op een goede service-score rekenen: het cijfer voor de hele branche is een 7.9 over meer dan 1.100 reviews en er vallen geen onvoldoendes.

Er zijn 1.100 reviews over reisorganisaties verwerkt op het platform over circa 80 aanbieders, die en gemiddelde laten zien van een 7.9. De reviews zijn verzameld op Preferenso, via het panel van marktonderzoeksbureau Trendbox en van andere platformen om een zo compleet mogelijk beeld te krijgen.