Met het ondertekenen van hun allereerste Marketing Overeenkomst zijn Singapore Airlines en Tourism Malaysia een samenwerking aangegaan ter bevordering van het toerisme naar Maleisië. Met ingang van 1 april 2016 zullen de twee partijen gezamenlijk activiteiten gaan initiëren en uitvoeren om het toeristenverkeer tussen veertien belangrijke markten via Singapore, waar SIA en SilkAir hun thuisbasis hebben, en Maleisië te promoten. De tweejarige samenwerking werd ondertekend op de ITB 2016 in Berlijn.

“We zijn verheugd om samen met Tourism Malaysia het vliegverkeer naar Maleisië te stimuleren. Singapore Airlines en SilkAir vliegen gezamenlijk naar bijna 100 bestemmingen in 35 landen, waardoor wij een goede positie hebben om de ontwikkeling van het toerisme in Maleisië en de gehele ASEAN-regio te ondersteunen. Wij kijken ernaar uit om meer passagiers de mogelijkheid te bieden om naast de unieke cultuur en erfgoed, ook de wereldberoemde keuken van Maleisië te ontdekken,” aldus Chai Foo Woo, Singapore Airlines’ Divisional Vice President Sales en Marketing.

“Tourism Malaysia is trots om samen met Singapore Airlines de gevariëerde en unieke toeristische bezienswaardigheden van Maleisië toegankelijker te maken met slechts een korte vlucht vanuit Singapore. In het bijzonder Borneo (Sabah en Sarawak), Langkawi, Penang en de oostkust van Maleisië “, aldus de algemeen directeur van Tourism Malaysia, Datuk Seri Mirza Mohammad Taiyab.