Oscar Stallinga, eigenaar van Reisburo Globus (Maastricht), laat tegenover TravelPro weten niks met alle negativiteit rondom het stoppen van de Corfu-operatie van Hellas Travel te maken te hebben.

“Ik ben inderdaad callcenter geweest, maar hooguit drie weken. Wij zijn gestart als callcenter nadat Van der Poel besloot om een driehoeksvlucht te gaan maken (Groningen – Maastricht – Corfu) in plaats van een rechtstreekse vlucht van Groningen naar Corfu. Van der Poel wilde graag voor de regio een lokaal callcenter. Met het besluit te stoppen op Corfu heb ik niks te maken, dat kreeg ik zelf zondag jl. te horen van Rob van der Poel (eigenaar Hellas Travel, red.). Hij liet mij weten dat ik kon stoppen met het callcenter en dat ik mensen met vragen mocht doorverwijzen per mail”

Stallinga en Van der Poel werkten al eerder samen. Het tweetal organiseerde vanaf Maastricht een vlucht naar Ibiza, maar die operatie liep zo slecht dat er binnen een maand mee werd gestopt. Stallinga: “Dat is twee jaar geleden, maar destijds zijn er geen negatieve ervaringen geweest. De twintig mensen die een vlucht hadden geboekt heb ik destijds over genomen en Rob heeft mij netjes betaald”.

Stallinga zegt het fijne niet te weten over het debacle dat Van der Poel destijds had met Olympia Reizen. “Ik heb die goede meneer alleen maar willen helpen. Ik wil natuurlijk ook geen schade overhouden aan dit hele verhaal. In de hele negativiteit rondom Hellas Travel hoor ik helemaal niet thuis. We hebben een drietal weken geleden de call center taken overgenomen van een reisbureau uit Groningen. We waren een aanspreekpunt waar mensen die een ticket bij Hellas Travel hadden geboekt terecht konden met de vraag of ze bijvoorbeeld konden snorkelen op Corfu… of met de vraag of hun betaling al ontvangen was.”

Het advocatenkantoor van Hellas Travel heeft in een brief laten weten dat mensen die een ticket hebben geboekt geduld moeten hebben op teruggave van hun geld. ‘Hellas Travel heeft ons kantoor de opdracht gegeven om de mogelijkheden te onderzoeken om de door haar betaalde deposito voor de vluchten van de vervoerder terug te krijgen, zodat de passagiers die een ticket hebben geboekt hun geld terug kunnen ontvangen.’