De eerdere berichtgeving over de kortingsactie die TCN met ICS lanceerde veroorzaakte nogal wat rumoer in de reisbranche. Na diverse online discussies en publicaties, onder andere vanuit TravelPro, is er door beide partijen grondig gekeken waar precies de kink in de kabel zit. Daarop is besloten om de toegang naar, en inlogomgeving waarbinnen de boekingen tot stand komen aan te passen.

Diverse reisagenten meldde eerder dat zij met verschillende creditcards boekingen konden maken waarover 8% korting werd berekend. Het was echter niet de bedoeling dat deze actie voor iedereen toegankelijk zou zijn, maar slechts voor bestaande klanten met een online ICS account. Houders van ABN Amro, ANWB of Bijenkorf creditcards kunnen inmiddels dan ook geen aanspraak meer maken op de korting. Het aantal creditcardhouders dat op dit moment nog wél gebruik kan maken van de kortingsactie is, zover TravelPro kan inschatten, rond de 500.000.

In eerdere berichtgeving werden tevens twee verschillende kortingsacties door elkaar gehaald waardoor er onduidelijkheid ontstond over reischeques van €75,-. Middels onderstaande officiële verklaring vanuit Thomas Cook Nederland wordt de onduidelijkheid omtrent beide acties opgehelderd.

“ICS cards is in samenwerking met Thomas Cook een wervingsactie begonnen voor nieuwe kaarthouders. Deze ontvangen een reischeque van € 75,- indien men een card aanvraagt. Bestaande World kaarthouders ontvangen 8% op een reis geboekt bij Neckermann en Vrij Uit mits zij inloggen met hun kaartgegevens. Houders van ABN Amro, ANWB of Bijenkorf creditcards zijn uitgesloten van deelname.

De inlogomgeving voor het ontvangen van deze korting wordt deze week aangepast waardoor het niet meer mogelijk is de URL te kopiëren en de korting te ontvangen. Men moet dus ingelogd zijn in de ICS omgeving om de korting te ontvangen anders wordt men automatisch doorgelinkt naar Neckermann.nl en/of Vrijuit.nl. Het betreft dus een beperkt aantal kaarthouders via een beperkt kanaal. Reisbureaus zijn en blijven topprioriteit voor Thomas Cook en het grootste en voornaamste afzetkanaal.”